بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۶۹۲
رییس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان قروه گفت: فولاد قروه با بیش از 40هزار میلیارد و با بیش 6000 اشتغال زایی بطور مستقیم و غیر مستقیم در ابتدای سال 1405به بهره برداری خواهد رسید.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶

رییس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان قروه گفت: قروه یکی از شهرهای معدن خیز کشور با بیش از ده نوع ماده معدنی نظیر طلا، سنگ آهن، سنگ های تزیینی مرمر و پوکه در خود جای دارد و بستر مناسبی برای شکل گیری و ایجاد واحدهای فرآوری است.
رستمی در ادامه اضافه کرد: اکتشافات اخیر ایمیدور و سازمان زمین شناسی با ذخایر قابل توجه نظیر طلا ،سنگ آهن مصداق بارز ظرفیت های معدنی است.
وی با بیان اینکه معادن فعال در سطح شهرستان قروه 40 معدن است و ذخیره پروانه بهره برداری 131میلیون است،افزود:احتساب ذخایر سنگ آهن معدنی بیش از 400میلیون تن خواهد رسید.
رییس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان قروه اظهار کرد:مقدمات احداث گندله سازی شرکت لوتوس تجارت ارم با میزان سرمایه گذاری بیش از شش هزار میلیارد و اشتغال زایی 500 نفر در حال انجام است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سپهر صنعت آرتا با اشتغال زایی بیش از 300نفر و تولید 300تن کنسانتره سنگ آهن در سال در شهرک صنعتی آونگان فعالیت می کنند، افزود: بیش از 80درصد کارگران و مهندسین از بومی شهرستان قروه مشغول به کار هستند.
رستمی عنوان کرد: طرح‌ بزرگ فولادی شهرستان که جز 48 طرح پیشران اقتصادی کشور بشمار می رود با پیشرفت غیر صنعتی‌ و مرحله خاکبرداری 98درصد آغاز پیشرفت صنعتی جهت استقرار تکنولوگ‌ شرکت دنیلی ایتالیا استارت‌ خورده است.
به گفته وی فولاد قروه با بیش از 40هزار میلیارد و با بیش 6000 اشتغال زایی بطور مستقیم و غیر مستقیم در ابتدای سال 1405به بهره برداری خواهد رسید.
رستمی اظهار کرد: معدن گلالی و طرح بزرگ کنسانتره سنگ آهن شرکت صبانور با میزان سرمایه گذاری 40هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی بیش از 3هزار نفر و تولید 5میلیون تن تولید کنسانتره سنگ آهن در سال و بیش از 250میلیون تن سنگ آهن فعالیت خواهد کرد و البته هنوز مطالعات اکتشافی به اتمام نرسیده است.
رییس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان قروه گفت: کل میزان سرمایه گذاری طرح های در دست اقدام در صنایع معدنی بیش از 86 میلیارد تومان و اشتغال زایی ده هزار نفر است.
وی در ادامه افزود: در مجموع سه طرح بزرگ در حوزه صنایع معدنی در جهت جلوگیری از خام فروشی ایجاد شده است که امیدواریم گامی بزرگ در تحقق ایجاد واحدهای فرآوری در صنایع فلزی و غیر فلزی در شهر معدن خیز قروه برداشته شود.

ارسال نظرات